Söndagbestyr

Hej hej!

Jag sitter här och äter en sen lunch som består av äggröra och skivad avokado, mums. Söndagen har httills visat sig vara riktigt bra. Jag tror det beror på att jag är på bra humör och ser fram emot resten av dagen. På förmiddagen var jag ute på en runda i Rydsspåret, 5 km blev det och det gick riktigt bra! Efter den rundan kändes det som en nyttig lunch var på sin plats och därav blev det äggröra och avokado. Jag ska börja äta bra luncher har jag tänkt, såsom sallader och lite lättare alternativ som känns fräscha. Idag ska Jonas och jag till Tornby och handla (och jag ska shoppa liiite). Då ska jag köpa på mig lite nyttigheter såsom tonfisk, ruccola, avokado, makrill, frukt, frön och sådana grejer. Det blir nog kanon. För det första känns det fräscht att äta sallader och liknade såhär års, för det andra är det mycket lättare och tar mindre tid att tillaga.

Snart kommer Jonas hem, han har varit borta hela dagen med Lithe Blås. De har varit på kosläpp, hehe. Det var tydligen några bönder som de skulle spela för, dessutom ville bönderna att blåset själva skulle bli underhållna. De skulle få rida på kossor, häva mjölk och åka på flak och annat bonnigt. Säkert riktigt kul! Hur som helst, när han kommer hem så far vi som sagt till Tornby. Därefter ska jag träffa några ekonomflickor vid Hemköp där vi ska bunkra upp för filmkväll. Det blir ett bra avslut på min två-veckors-ledighet!

Fortsatt trevlig söndag!

Update: Det blev inget Tornby... klockan blev för mycket innan Jonas kom hem och mina planer sprack. Usch och fy, nu får jag gå här hemma och dra innan jag ska iväg. Aja, det får tas igen en dag i veckan istället. Nu får det bli en kopp kaffe så jag blir pigg och glad igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0