Regnet det bara öser ner

Hej på er!

Jag kom nyss hem från en paraplypromenad ute i blötan, iklädd min fina blåa jacka som jag inte använt innan. Jag älskar verkligen den blå färgen och modellen är också fin. Jag tyckte att den gjorde sig bra i regnrusket då materialet är prassligt och lite likt regnklädersmaterial, men ändå inte... Hur som helst, jag måste bara beklaga mig på det här tråkiga vädret! Fy och usch, det är blött överallt och så attans grått och trist. Jaja, det är inget att göra åt, tillbaka till promenaden. Jag kom alltså nyss hem efter att ha varit på skolan och lunchat med Jonas i restaurangen vid Zenit. Där bjöds det det grillspätt med rattatouille samt Parmesan-Dijonpotatis. Visst låter det gott? Det kan jag lovat att det var! Jag har inte ätit där innan, men det kommar jag nog att göra fler gånger för det var verkligen prisvärt. Det fanns dessutom salladsbuffé med en massa olika sallder och dressingar.

Jag har varit på lite halvtaskigt humör de senaste dagarna, jag kan dock inte riktigt sätta fingret på vad det är. Kan det vara så att det är vädergudarna som retas och gör mig tråkig? Vi säger så i alla fall; det är vädret som ställer till det. Jag hoppas verkligen att det blir bättre tills på fredag (jag syftar på vädret). På en utekravall ska det vara fint väder, det är ju liksom ganska avgörande när det är utomhus man ska vistas. Om det regnar som idag får man väl i värsta fall stå och mysa i partytälten.

Idag fick jag tag i en biljett till SOF! Jag blev himlans förvånad när det visade sig att de hade endagarsbiljetter kvar, då jag trodde de skulle vara slut för länge sen vid det här laget. Vilken tur att jag inte offrade natten till tisdagen i en kö i Colusseum för att få biljett. Det hade nog varit lite ångestframkallande att inse att man inte alls hade behövt att köa, jag tog alltså rätt beslut att sova hemma i sängen. Yay, jag slapp köa och ska ändå gå på SOF nästa lördag! För er som inte vet är SOF en StudentOrkesterFestival som arrangeras i Linköping varannat år. Det kommer studentorkestrar från hela Europa och detta innebär fest och spelningar i fem dagar (onsdag till söndag nästa vecka). Det är tydligen det största studentarrangemanget som finns i Sverige och det kommar att vara galet mycket människor i Linköping!



Blött, blött, blött och jag i den blå...

Nu ska jag fortsätta att plugga. Later.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja det rekomenderar jag! När det är sommarvärme är det nog som utomlands, speciellt där vi var, kusten med fina sandstränder! men maten var något billigare, ca 50 kronor, helt okej! Jag har ingen aning om hur mycket boendet kostade, men kläder är samma priser vet jag iaf, men glass var billigt! så det är nog lite olika, men inte som thailand när det gäller priser ;>

Norrköping gick perfa! no problemas, det var som att köra i Linköping och det var inte så jätte mycket trafik så det gjorde väl det hela lättare, men det regnade däremot och jag har aldrig kört i regn innan. Vi hade bra körlärare också.

Jag skulle gärna vilja bollkasta lite ideer med dig via msn eller telefon, där hade du ju lite! en annan ( på stadskörningen ) hade som ide att göra en pysselbok, visa steg för steg hur jag gör smycken med hjälp av bilder och lite text, då får jag med lite av båda! jag ska spåna på den idén, det kändes perfekt. Tänkte höra med dig om hur du gick tillväga med boken? nu blev det långt ...

Kramar!

2009-05-06 @ 18:57:44
URL: http://jennieth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0