Lite ledighet

Äntligen är sommaren här! Jag har fått sommarlov och har hittills haft några riktigt fina lediga dagar. Sista tentan skrevs den 10 juni och så var det tredje året på Civilekonomprogrammet avklarat. Det har varit kul att ta upp pluggandet igen och det har varit ett bra år i Linkan, men sommarlovet var ändå vääldigt efterlängtat!

Vi började ledigheten med en tripp till Prag, Jonas och jag. Det var en precis lagom liten resa på tre dagar och det var himla skönt att komma iväg bara vi två. Det var som en present till oss då vi har haft fem år tillsammans nu. Vi strosade runt på små gator och torg, tittade på slott, drack billig öl, åt jordgubbar i parken, gick på stan, åt på restaurang, åkte spårvagn, besökte ett litet bryggeri, råkade ut för strejk i lokaltrafiken dagen vi skulle ta oss till flygplatsen, njöt av fin utsikt, bodde på hotell och bara hade det gött. Här kommer några bilder!



















Efter Prag bodde vi i Linköping en natt och sen åkte vi vidare till Västervik där sommaren ska spenderas. I fredags firade vi Adams student och så blev det utgång med tjejerna på kvällen. Förövrigt har jag bara haft det bra och träffat fina människor under mina lediga dagar. 



Kommentarer
Postat av: carro

hur tog ni er till prag?vilket flyg tog ni :) ?

2011-06-21 @ 22:30:51
Postat av: Teresia

Carro: Vi åkte med Czech Airlines. Vi bokade hela resan, dvs. både flyg och hotell via resfeber.se

Jag tycker allt gick väldigt smidigt och det blev billigt så jag kan rekommendera det om du ska till Prag! :)

2011-06-22 @ 10:50:43
URL: http://terla.blogg.se/
Postat av: Teresia

Sen väl på plats köpte vi en 3-dagarnsbiljett på flygplatsen för att få åka spårvagn, buss och tunnelbana under hela resan :) Det var alltså väldigt smidigt att både ta sig från flygplatsen in till Prag och att ta sig runt i Prag.

2011-06-22 @ 10:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0