Tur i oturen

Min dag har varit lite upp och ner, men avslutningsvis himla trevlig. Nu sitter jag här i morgonrock och har just sett slutet av Idol.

Dagen började med att byggjobbarna kom och började riva vårt badrum, yay... Vi begav oss till skolan, jag pluggade lite för mig själv och sen hade jag en föreläsning. Efter det var det dags för lunchföreläsning med företaget Centigo. Sen direkt in på nästa, en fikaföreläsning med KPMG. Det är alltså Team-dagarna på Universitetet, vilket betyder att en massa företag kommer på besök under två dagar, deltar i en mässa, har föreläsningar och andra aktiviteter. Efter föreläsningarna gick vi runt på mässan och fastnade vid Ernst & Youngs monter där vi pratade revison, karriär, consulting och annat med killarna. Vi stod där rätt så länge, ställde frågor osv. och helt plötsligt plockade en av killarna fram fyra gultkuvert ur bröstfickan. Han bjöd in oss till mingelkväll med mat och vin på Platå till kvällen!

Jag är alltså ganska nyligen hemkommen från Platå. Vi kom dit, minglade, drack lite vin, åt buffé och pratade jobb och karriär med killarna och andra studenter. Väldigt trevligt, intressant och inte minst inspirerande! Dock var det nära att jag inte kom dit... Först när jag kom hem hade byggjobbarna bytt lås på vår dörr (satt dit någon kortläsare) så jag kunde inte komma in! Panik kan jag lova. Men så kom räddningen då en byggkille skulle hämta en nyckel hos en granne och kunde släppa in mig. Men det var inte slut där. Galet stressad då jag förlorat en massa tid skyndade jag till bussen. När vi hade åkt några kvarter slutade bussen fungera. Men turen kom igen då en buss på samma linje kom några minuter efter som vi kunde hoppa på. Tur i oturen flera gånger om liksom! Konstig, men bra dag.

En uppsats blev det visst. Men nu Mad Men.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0