Första maj

Hej maj! Vad skönt det känns att vi är inne i maj, en riktigt vårmånad och snäppet närmare sommaren. Hade ni en trevlig valborg? Vi spenderade kvällen hos Matilda och John där det blev grillning och senare lite kex och ost. Det var en riktigt trevlig kväll! Det blev ingen majeld, men däremot tittade vi på tjusiga fyrverkerier genom fönstret. Just nu är jag hemma hos Jonas familj så jag kan inte bjuda på några bilder, men de kommer.

I veckan, sedan jag rapporterade sist, har det inte hänt så mycket. I torsdags jobbade jag länge och efter det var vi på musikskolans föreställning på Bryggaren där Jennie uppträdde. Så duktig så! Igår jobbade jag bara halvdag så när det var färdigjobbat gjorde Jonas och jag lite ärenden på stan, fikade hemma hos mig och sen blev det som sagt Valborgsfirande framåt kvällen. Idag, innan frukost, tog vi en joggingrunda i Skogshagaspåret. Kan man börja dagen på bättre sätt?

Nu ska vi snart iväg och fika hos Linda för att fira lilla Saga som har fyllt sex år. Det ryktades om blåbärspaj, gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0