Söndag

Redan söndag? Vart försvann min efterlängtade helg? Har ni hört talas om söndagsdepression? Ni vet, man går och har ångest för att det är söndag och den sista lediga dagen innan en ny vecka tar fart. Jag tycker egentligen att det är en jättedum grej att ha ångest över att helgen snart är slut och därav inte kunna njuta fullt ut av söndagen. Det är bara onödigt att gå runt och ha ångest när man istället kan njuta av dagen fullt ut.

Min helg har varit riktigt härlig och bra. I fredags kväll kom Jonas och katten hit och då blev det som sagt pizza och fredagsmys. Igår blev det såklart en liten sovmorgon och sedan var det jag som fick fixa frukost för att få upp J ur sängen. Vi tog en promenad med Dica till Lögarbergen och runt där. Vet ni vad?! Jag badade! Det var faktiskt inte så kallat som man skulle kunna tro, utan snarare riktigt uppfriskande och skönt. Jag kunde till och med simma lite och sedan satte jag mig på klippan och torkade i solen. Förmodligen sista doppet för året, den 12 september, bra gjort!

På lördagskvällen var det modevisning på People. Både jag och Jonas hade flera kompisar som var modeller och de var superduktiga allihopa! Såklart glömde jag kameran, men kanske att det dyker upp några bilder någonannanstans som jag kan visa sen. De var i alla fall riktigt stiliga med häftiga frisyrer och annorlunda men coola utstyrslar. Efter visningen åkte vi hem till mig och lagade mat tillsammans med Albin och Adam. Det blev kyckling, klyftpotatis, sallad och fetaostsås. Gott såklart! Jonas och jag däckade framför tv:n och en film och lyckades även få i oss lite glass innan det var dags att bädda ner sig i sängen.

Idag blir det en lugn söndag, men förhoppningsvis en bra sådan. Om några timmar ska jag åka till Jonas familj där vi ska bli bjudna på mat. Sedan ska Jonas tillbaka till Linköping och det blir återigen dags för jobb och vardag och jag får längta efter min grabb.


Ta tillvara på er söndag nu och gör den till något bra!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Visst var den! Tror jag måste spana in den :)

Jadå, det är bra. Sitter och väntar på att sambon ska komma hem, är lite rastlös haha. Hur är det med dig?

2009-09-14 @ 22:07:00
URL: http://nathaliesmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0