Ett litet missöde

Imorse var jag uppe supertidigt för att hinna med ett tåg som gick mot Västervik klockan 05.45. Jag hade gjort iordning frukost som jag hade planerat att äta på tåget, men hade även tänkt att sova en liten stund eftersom jag var tvungen att gå upp så pass tidigt. Allt gick enligt planen och Jonas skjutsade ner mig till stationen och jag kom precis lagom till tåget. När jag hade satt mig ner och skulle ta upp plånboken upptäckte jag att jag inte hade med mig min handväska. Panik! Tror ni inte att jag i alla hast hade glömt den hemma. Där fanns pengar, legg, mobil, nycklar hem och till jobbet. Ja, allt liksom. Jag fattar inte att jag kunde glömma den, det har liksom aldrig hänt mig förut. Men det var bara att gå av tåget och ringa upp Jonas. Jag lånade en mobil av en snäll dam som säkerligen tyckte lite synd om mig och sa lite beklagande; "Det är ju måndag", haha! Jonas kom och hämtade upp mig och vi åkte hem. Och där hängde den, på en krok lite gömd bakom en påse. Jag bestämde lite fort att det fick bli en bilfärd till viken. Dessutom fick jag ta med katten eftersom Jonas inte kan ta honom på tåget till helgen. Sagt och gjort åkte jag till viken och nu sitter jag här mitt uppe i arbetsdagen.

Så kan det gå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0