Brunch and music

God morgon söndag! Eller visserligen är klockan en hel del och slår snart om till eftermiddag. Jag var uppe ganska tidigt idag, i alla fall tidigt för att vara en söndagsmorgon. Alarmet ringde 8.10 och tio minuter därefter stod jag i duschen. Jag gillar inte att sova bort för mycket av dagen och föredrar därför att gå upp "i tid" även på helgen. Jag ska nog bli bättre på det tror jag, ett litet löfte till mig själv.

När även J hade tagit sig upp ur sängen gick vi till Hemköp och köpte godsaker till frukosten. Jag är en frukostmänniska och tycker att det är bland det bästa målet på dagen så jag äter gärna mycket och lång frukost. Det blev baguetter med räksallad, tomater, sallad, gurka, ost och salami, jordgubb- och limejuice från Brämhults (vår favorit) och kiwiklyftor. Perfekt med en stadig och god frukost för min del och dessutom bra då Jonas gärna väntar lite med att stoppa i sig något på morgonen. Det är så lätt att ordna med lite god frukost och ett underbart sätt att förgylla tiden tillsammans en aning.

För tillfället står Jonas bakom mig med sin elgitarr och spelar till låtar på Spotify som han måste lära sig till Lithe Blås julfest i december. Det ska nämligen erbjudas kareoke med liveband. Jag gillar faktiskt att lyssna när han spelar. Han är ju så galet musikalisk, my man.

 



























Kommentarer
Postat av: Maria Fränne

Hej!

Det är helt klart många gånger mer än i Linkan. Är många arbeten som ska skrivas inför föreläsningarna. Sedan är det ibland arbeten som ska skrivas efter veckans arbete så det blir alldeles för mycket på en gång. Sedan är det mycket grupparbeten som ska göras på kort tid. Men förutom skolan så är det mycket trevligt här. Lärt känna massor med nytt folk, jätteskoj! Nu måste jag fortsätta plugga! Kram

2009-09-20 @ 15:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0