Söndagssysslor

Nu börjar dagen lida mot sitt slut och en ny vecka väntar. Jag bestämde mig för att stanna i Linköping över natten. Istället för att ta tåget ikväll får det bli bilen hem tidigt imorgon bitti. Jag känner att jag hellre kör när det är lite lugnare trafik och när det inte är alltför mörkt ute. Dessutom får jag lite extra tid med J då. Vi får liksom försöka dra ut på helgen och få ut det bästa av den sålänge den varar.

Dagen har bjudit på finfint väder så vi var ute en sväng och intog lite sol. Sedan har vi lagat lasagne som var ljuvligt god. Nu när jag inte bor med Jonas saknar jag verkligen vår goda mat. Vanligtvis lagar vi ofta och mycket mat tillsammans så nu är det bäst att passa på när jag är här.



Nu ska jag sätta mig vid tv:n med en kopp te och något att knapra på. Jag kanske ska värma några minibaguetter i ugnen tills Jonas kommer hem från repet. Han som alltid är så hungrig. Ska man våga sig på att se Kommissarien och Havet den här söndagen också? Trotsa den hemska dubbningen... hmm, jag vet inte jag. Jag ska ta reda på vad som går på de andra kanalerna så får vi se vad det blir.

Hoppas ni får en härlig söndagskväll!

 

 


Kommentarer
Postat av: Jennie

Om du vill kan vi ge oss på att laga god mat veckan mamma och pappa åker utomlands ;) fast det är ett tag kvar så! haha, men om du vill :) kram!

2009-09-20 @ 20:38:34
URL: http://jennieth.blogg.se/
Postat av: Jonas

Kommissarien och havet kan vara det sämsta skitet som någonsin har producerat i alla kategorier. Sluta dubba tyska skådespelare! Fy fy.

2009-09-20 @ 22:38:29
Postat av: Teresia

Jennie: Absolut, det tycker jag att vi ska göra! :)Bra idé där! Vilken vecka är det dem åker bort? Kram



Jonas: Jag håller nog med dig på den punkten. Den här gången var det ännu värre än förra söndagen. Synd, för det skulle säkert vara bra om man skippade de tyska skådespelarna...

2009-09-21 @ 13:57:24
Postat av: Jennie

Det blir vecka 45 ;D tända lite ljus och ät B&J, hehehehe, så blir Jonas avis. Nej men koka ihop något kul och annorlunda :D

2009-09-21 @ 19:12:18
URL: http://jennieth.blogg.se/
Postat av: Teresia

Låter bra det Jennie! B&J Strawberry cheescake kanske? Jag bokar in vecka 45 i kalendern då :)

2009-09-21 @ 21:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0