Besök i huvudstaden

Hej!

Nu är vi hemkomna från Stockholm (Huddinge). Det har varit en helmysig helg tillsammans med Jonas, Caroline och Alex. I lördags förmiddag tog Jonas och jag bilen till Huddinge. Lördagen spenderades mestadels på stan där det blev en del shopping bland mängder av folk (löningshelg), lunch och en massa gående. Jag låg dock ganska lågt med shoppandet då jag inte riktigt hittade vad jag letade efter och dessutom blir lite stressad av så mycket människor på samma gång. Efter en dag på stan med ömmande fötter efter allt gående blev det hemmagjord pizza och film hos Carro och Alex.

Idag gick vi upp ganska skapligt för att få ut något av dagen. Det blev frukost på balkongen på sjunde våningen med en fantastisk utsikt. Sedan tog vi bilen in till stan där det blev lite "sightseeing". Vi vandrade runt på alla möjliga små gator och slog oss ner på ett mysigt ställe i Gamla stan där vi åt lite lättare lunch. Innan det var dags att bege sig hemåt tittade vi på Alex som åkte inlines. Riktigt imponerade.

Framåt fyratiden åkte vi från Huddinge mot Linköping och nu sitter jag här och försöker sammanfatta helgens trevligheter. Det får bli allt för idag, nu ska jag slå mig ner framför tv:n. Imorgon ska jag upp himla tidigt för att ta tåget till Västervik och en ny arbetsvecka.



Den nya H&M Home butiken


Underbart god ceasarsallad till lunch


Alex och Carro


Pizzabakning på lördagskvällen


Söndagspromenad


Mot Gamla Stan





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0