Lördagsbestyr

Anländ i Linköping och jag är i full gång med hushållssysslorna. Imorse var jag uppe före Jonas och bakade scones. Så underbart gott det är med nybakat till frukost! Jag gillar verkligen att fixa det där lilla extra när man har tid på helgerna.




Fram tills nu har vi storstädat lägenheten, jag vill ju ha det rent och snyggt omkring mig. Blev lite irriterad när jag måste komma upp hit och ta tag i saker, men samtidigt förstår jag att J har ont om tid i veckorna, och att storstäda en trea ensam tar sin tid. Det är konstigt, men jag känner liksom för att greja och ordna med lägenheten nu när jag kommer upp hit, även att det bara är för en helg. Jag är dessutom sugen på att skaffa en massa nya inredningsdetaljer som lycktor, kuddar, filtar och annat som piffar upp. Men eftersom jag inte bor här i veckorna känns det lite dumt att gå och handla en massa nytt nu. Imorgon blir det troligtvis en liten tur ner mot stan då vi även ska träffa Alma över en fika, får se om jag ändå inhandlar något då.

Nu ska jag ta mig en dusch efter städningen. Sedan ska vi gå ut med Schimpo en sväng och därefter fixa mat. Ikväll kommer Josse och Erik hit för att se på fotboll, spela sällskapsspel och bara hänga lite.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0