In this moment

Nu blir det hemlagad mat som tillhör en av mina favoriter som Jonas och jag lagar. Currykycklinggryta med morötter, broccoli och jordnötter. Gott!




Update: Receptet efterfrågades så här kommer en egen liten förklaring på hur jag gör eftersom jag inte följer något specifikt recept;

Ta två kycklingfiléer som du skär i småbitar och bryner. Skiva 2-3 normalstora morötter och lägg dem i stekpannan tillsammans med broccolibuketter i valfri mängd. Låt kycklingen och grönsakerna stekas så att grönsakerna blir lite mjuka. Häll sedan i en burk med kokosmjölk och någon deciliter Milda mat extra och låt koka ihop. Häll i jordnötter efter eget tycke och smak. Kryddar gör du med curry, cayennepeppar, chilipulver, örtsalt och spiskummin. Ät tillsammas med ris. Hoppas det smakar!


Kommentarer
Postat av: Josse

Såg gott ut! Kan du inte lägga upp receptet :)

2009-10-25 @ 17:00:43
Postat av: Teresia

Självklart lägger jag upp receptet Josse! Men jag gör lite efter eget tycke och smak och det blir nog lite olika varje gång, men gott brukar det alltid bli så nu vet du vad du kan laga i veckan! ;)

2009-10-25 @ 17:35:30
URL: http://terla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0