Jobb och kalas

Grattis till lillebror (Adam) som fyller år idag! Eller han är ju inte så liten längre (men såklart fortfarande lillebror), han har ju bara ett år kvar tills han fyller myndig. Ikväll har vi haft kalas här hemma och ätit tofvehultare, tårta och annat gottigt. Många jag känner poängterar att vi "alltid" har kalas i min släkt. Jag tror att det beror på att vi är många kusiner och dessutom har den större delen av släkten i viken. Som tur är gillar jag våra släktkalas, det är ju trots allt då man får chansen att umgås med släkten, för det händer ju inte varje dag annars.

Förutom kalasat har jag jobbat långdag idag med torsdagfika och hela köret. På lunchen mötte jag upp Matilda på Gusto. Det blev pasta med en blandning av bacon, blåmögelost och parmesan för min del och en höstig soppa för Matildas.






Nu är det på tiden att jag sätter igång att packa väskan inför helgen för imorgon direkt efter jobbet sätter jag mig på tåget mot Linköping.

Sov gott när det är dags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0