Helg i goda vänners lag

Helgen har varit bra, men har som vanligt gått alldeles för fort! Jag är kvar i Linkan för jag hade inte orken att åka hem ikväll, istället hoppas jag på att vara pigg som en mört imorgon bitti då jag ska upp och köra bil till viken. Japp, det blir en tidig måndagsmorgon, men hellre det än att ge sig iväg en söndagskväll. Jag tycker det är så skönt att ha hela söndagen i Linköping och inte behöva stressa iväg på söndagseftermiddagen. Istället blir det lite lugnt och skönt söndagsmys uppkrupen i soffhörnet kvällen till ära.

Igår kväll hade Jonas ett helt kompband på besök här i huset, det var hans tur att arrangera fest bland killarna i kompet i orkestern. Jag hade istället trevlig på annat håll hemma hos Vickan tillsammans med henne och Madde. Vi lagade tacos, pratade massor och sneglade lite på tv:n emellanåt. Mysig kväll!




Idag på förmiddagen cyklade Josse och jag ner till stan och Espressohouse för att fika. Vi blev sittande där i mer än två och en halv timme med varsin chailatte och chokladmuffins/kladdaka och pratade om det mesta. Söndagen är den perfekta dagen för att bara umgås med sina nära och kära, fika och bara ta det lugnt och njuta av ledigheten. Dessvärre kan den där söndagsångesten smyga sig på ibland, men den ska man bara försöka ignorera. Efter fika blev det matlagning med Jonas och ett avsnitt av Californication. Underbar serie!

Nu ska jag dra mig från datorn och slå på tv:n istället. Njut nu av denna veckas sista kväll och försök att bortse från den där rackarns söndagsångesten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0