Christian the lion

Goddag på er!

Veckan är i full gång och jag har som vanligt mycket att stå i efter jobbet. Idag är det afroyoga som är inplanerat och som jag har lyckats dra med mig mamma på. Men först ett litet inlägg från mig till er. Har ni sett det här klippet med Christian the lion? Så underbart!



Ser ni vilken lycka, man blir ju alldeles tårögd! Jag vill också ha ett eget lejon när jag ser det här, han är ju hur go som helst (men aningen stor kanske)! Historien bakom är alltså att på 60-talet köpte några australienare ett lejon på Harrods som växte upp hos dem. Såklart växte lejonet och blev tillslut för stort för att ha kvar och därmed släppte de ut honom i vildmarken i Afrika. Ett år efteråt bestämde de sig för att "hälsa på" sitt gamla husdjur och fick då det här bemötandet. Som en liten kisse, men ändå inte.

Nu ska jag göra mig redo för lite träning. Ha en fin tisdagskväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0