Snart börjar nedräkningen

En månad kvar till julafton idag! Underbart, men lite läskigt att vi redan är där. Det känns som det var igår jag bestämde mig för att ta jobbet på banken, men nu har jag snart betat av tre månader av vikariatet. Jag tycker tiden brukar gå extra fort när det blir december och man räknar ner dagarna inför julafton. Det är ju så mysigt när fönstren lyser upp av adventsljusstakar och stjärnor, när det ska handlas julklappar och när alla andra förberedelser inför julen ska göras.

I helgen ska jag till Linköping och då hoppas jag på att det blir både glöggmys, julmarknad och adventspyntande. Kanske man skulle baka något gott också? Sedan ska jag, mamma och Elin göra egna julkort någon dag nästa vecka.


Julbelysningen i stan är uppsatt och granen på torget är på plats. Bara snön som fattas...



Kommentarer
Postat av: Jennie

ooo julpyssel :D Ska också försöka hinna göra julkort någon dag... har faktiskt inte gjort det på några år, men det är trevlans! :)

2009-11-24 @ 22:17:11
URL: http://jennieth.blogg.se/
Postat av: Jonas

Ah, julpyssel. Tur för mig att jag inte har tid med sånt, hurra.

2009-11-25 @ 12:29:35
Postat av: Teresia

Hurra för dig Jonas. Men glögg och pepparkakor blir det i helgen i alla fall! Och adventspyntande, det slipper du inte undan!

2009-11-26 @ 14:44:25
Postat av: Jennie

Ja just det ja! jag får inte glömma att höra av mig nästa gång jag blir ensam hemma, men just nu ser det dystert ut... mycket att göra också fram till jul!

Någon gång får det bli av n:) Säg till om du är ensam också någon gång ;) men det är väl inte så troligt ^^

2009-11-30 @ 22:20:09
URL: http://jennieth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0