Helgen spenderas i Linkan

Oj, upptäckte att det är flera dagar sedan jag tittade in här. Får än en gång lov att skylla på att dagarna rusar förbi och jag har fullt upp med jobb och annat därefter. För tillfället befinner jag mig hemma i Linköping. Det är så himla skönt att komma upp hit på helgerna och bara vara.

Igår efter jobbet blev det buss till Linköping. Ersättningsbuss börjar bli standard då tågen alltid tycks strula, men gratis är bra och det är så mycket skönare att åka än skrammeltåget, så jag klagar inte. Väl framme hämtade Jonas mig vid stationen och vi åkte och handlade mat för kvällen. Att det sedan blev fredagsmys framför Idol och Californication med god mat och snacks säger sig väl nästan själv då det börjar höra till vanligheterna. Men det gör mig ingenting då det faktiskt är så jag trivs allra bäst.


Det blev grillad kyckling, sallad, fetaostsås och crisscuts. Perfekt fredagsmat. Har ni smakat crisssuts? Om inte så är det något jag kan rekommendera, det är mycket godare än vanlig pommes.

Idag, lördag, tog vi oss en sovmorgon innan det blev frukost i soffan framför Dr. House. Det tål att upprepas; bra serie det där! Därefter satte vi igång med storstädning av lägenheten. Det måste ju vara fint nu när advent står för dörren och ljusstakar och julstjärnor ska plockas fram. Nu på eftermiddagen har vi varit på Ikea samt strosat runt lite på Ikanohuset. Det blir lite förnödenheter och några julklappar. Nu ska jag fixa fyllningen på kvällens pizza och titta till degen som står på jäsning.

Hoppas ni får en trevlig lördagskväll, oavsett om det är hemmamys eller fest som gäller. Later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0