Första advent

Glad första advent! Det är alltid lika mysigt när man får upp adventssljusstakarna, stjärnan, ljusslingan på balkongen och tänder det första ljuset. Jag äger ingen orginell adventssljusstake som man stoppar med mossa och tänder ett ljus i varje söndag fram till jul, så det fick bli en hemmagjord. Jag hade fyra krukor i modellen mindre som jag satte ljus i och dekorerade med mossa och några röda stenar. Det blev fint.

Självklart har vi sörplat glögg med russin och mandlar dagen till ära. Förövrigt har det varit en lugn söndag då vi har tittat på serier, adventspyntat, bakat cheescakebrownies och ätit god nudelwok med jordnötssås.




Nu är det dags att ta tag i diskhögen i köket. Sedan ska jag slå mig ner framför Gossip Girl och bara njuta av kaneldoftande ljus, glögg och alla lysande stjärnor och ljusstakar i fönstren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0