Lugn fredag; laddar inför SOF


Fredagen börjar dra sig mot sitt slut och jag kan konstatera att skolveckan har gått lika fort som vanligt. Idag har jag varit i skolan mellan 10 och 16, sedan blev det träning; cycle 60, på Campushallen. När jag kom hem tog jag mig ett bad och sedan satt jag ute på balkongen och njöt av det fina vädret.


För tillfället sitter jag i soffan och zappar mellan Talang 2009 och Så Ska Det Låta. Talang är kul när det är någon som imponerar och är duktig, men annars är det mest slötittande kan jag tycka. Jag är mätt och belåten och har bestämt mig för att ha en lugn och skönt fredagskväll. Jonas brukar klaga på att jag äter dåligt när jag är ensam hemma (det är ju så tråkigt att laga mat själv!), men idag har jag allt stått i köket och kryddat färs och knogat deg. Det blev nämligen köttfärspaj med fetaostsås och sallad. Det blev riktigt gott, jag kan nog till och med säga att pajen kan konkurrera med tacopajen som ju faktiskt är en favorit här i huset.


Imorgon är det som sagt SOF för min del och jag är himla peppad! Ikväll har det hörts musik och stoj från området (Folkets Park) och det är sådant som gör mig festsugen ända ner i tårna. Morgondagens trevligheter inleds med kortege genom stan, vilket ska bli hur kul som helst! Det är en två timmar lång kortege som startar på Trädgårdstorget och beskådas av ungefär 60 000 personer. Efter kortegen ska jag förmodligen hem och göra mig iordning för kvällens festligheter. På kvällen blir det någon förfest och sedan ska vi ta oss till Folkets Park där allt händer. Det ska bli riktigt spännande med tanke på att jag inte har så stor koll på vad som egenligen kommer att hända, det här är ju ett studentarrangemang som är otroligt stort!

Nu ska jag fortsätta min fredagskväll.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0