Great Saturday!

Åhh idag har jag haft en underbar dag! Det känns bra att kunna njuta ordentligt av de sista lediga dagarna jag har, och ännu bättre känns det när vädret är som det är. Bättre väder kan man inte önska, det är verkligen på topp just nu!

Jonas och jag tog sovmorgon till halv 10 ungefär. Därefter gjorde vi iordning frukost och gick ut på gräsmattan utanför och åt i solen. Det bör man verkligen passa på att göra varje morgon när man har tid och solen skiner, det är ju så mycket godare att äta sin frukost utomhus i vackert väder! Vi tog med Schimpo också. Till en början verkade han vara väldigt rädd och vågade knappt röra sig, sedan övergick han till att försiktigt krypa fram och därefter började nervositeten släppa något då han höll sig nära oss men såg sig nyfiket omkring. Dock var han helt utslagen när han kom in igen, trött som ett litet barn.

Det blev lite mer chill i solen och läsning innan det var dags att åka ut till Jessica, Tommy och Arvid i Örtomta. Där blev det lek, grillning, lite vin och prat. Arvid, den lille grabben, han är ju så go'!. På något sätt är han lätt att komma nära och lära känna då han oftast är glad och nästan aldrig blyg. Ett riktigt litet charmtroll är vad han är!




Stor och mysig trädgård ute i Örtomta


Fint


Det blev lek i den nybyggda sandlådan. Det var roligare att förstöra än att bygga sandslott...


Det blev fotboll


... som sagt...


Farbror Jonas med lille Arvid


Grillning...mmm...


Vitlöksbröd, kött och potatissallad. Man blev mätt...


... och ännu mättare var man efter Oscarstårtan som Jonas och jag hade bakat


Som sagt; det har varit en riktigt härlig dag då jag verkligen har njutit av det fina vädret. Imorgon blir det en runda i Rydsspåret, läsning och förhoppningsvis en lika fin dag som idag. På kvällen kommer några tjejkompisar till mig på film- och myskväll. Trevlig värre!

Adiós!

Kommentarer
Postat av: Anonym

VAd härligt det ser ut hos Jessica och familjen. Jag blir lite sugen på att träffa busfröet men det dröjer inte länge till jag gör det. Jonas blev väl glad åt att det var grillat!!!

Kram Maritha

2009-05-04 @ 14:48:12
Postat av: Teresia

Ja, det var en härlig dag och de har det riktigt mysigt där ute! Grillat var så gott så. Hoppas det blir mycket av det i sommar! Ses vi nästa vecka när du ska upp hit?

Kramar

2009-05-04 @ 23:49:19
URL: http://terla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0