PLuggisch

Idag blir det en ren och skär pluggdag, jag hoppas på att vara effektiv som bara den. Min tanke med det här inlägget var att ge mig själv lite tips för att studera effektivt. Även om man läser och hör hur man ska gå tillväga när man pluggar så följer jag det inte. Idag ska jag dock försöka följa mina egna riktlinjer slaviskt, så får vi se hur det gick sen.

  1. Lägg upp en plan för dagen - vad vill du få gjort, sätt mål!
  2. Låt bli datorn! Dock kan det vara okej att kolla mailen på lunchen och någon mer gång på eftermiddagen.
  3. Ha en kopp te/kaffe, någon frukot och kanske något annat smått att knapra på när det beheövs energi.
  4. Ta regelbundna pauser - lägg ifrån dig böckerna varannan timme för att sträcka på benen och kanske ta lite luft. 
Nu får vi se hur det går, önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaaa visst är det snyggt:D jag med, verkligen sommrigt :)

2009-03-06 @ 10:57:26
URL: http://seelmic.blogg.se/
Postat av: Emelie Elisabeth

oj, vad svårt!

jag tycker att du ska prova runt i lite olika affärer, både på herr- och damavdelningarna. olika modeller, olika storlekar. någon gång borde det klaffa! :) kram!

2009-03-06 @ 15:06:42
URL: http://emelieelisabeth.blogg.se/
Postat av: Hanna

jag har köpt dem i en skobutik som heter Skodesign här där jag bor, men om jag inte har helt fel för mig så tror jag de finns på scorett också :) Tack detsamma!

2009-03-07 @ 13:00:08
URL: http://alltomhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0