Mentorsträff och plugg

God kväll!

Klockan är 23.45 och det får bli ett sista inlägg för dagen. Det är ju alltid trevligt att skriva några rader innan läggdags.

Först måste jag berätta att det blev ett fint VG på marknadsföringstentan! Inte riktigt vad jag hade vågat hoppas på, utan snarare känns det som att jag kom undan "billigt" med tanke på hur mycket jag pluggade till den tentan. Jag tror att min förmåga att "ordbajsa" kan vara en av faktorerna bakom min framgång i det här fallet. Jag är bra på det måste jag säga. Jag skrev en hel del på frågorna eftersom de var av den lite flummigare sorten och jag förstod inte alltid vad de ville få fram. Då garderade jag mig genom att helt enkelt dra igång ordsprutan. Jag är såklart riktigt nöjd över resultatet och glad över att jag är ett steg närmare den lediga veckan som jag skrev om i morse.

Idag efter introduktionsföreläsningen och lunch cyklade jag ner till stan med medvind (enligt folkmun blåser det alltid motvind i Linköping) för att träffa min mentor på Deloitte. Det är givande att sitta och diskutera karriär, framtid och val med honom måste jag säga. Det är jättebra att få höra hur han ser på saker och ting och dessutom har jag fått en insyn i revisionsbranschen. Jag tycker det verkar vara ett roligt yrke då man får inblick i många olika företag och har möjligheten att kombinera mötet med kunden och själva redovisnings-/revisionsbiten med siffror och ekonomi. Kanske att det kan vara något för mig. Nästa tillfälle vi träffas ska jag få se hur den praktiska biten med granskning av företag går till. Dessutom ska jag få träffa en rekryterare och göra en simulerad anställningsintervju med henne samt få konstruktiv kritik. Givande och intressant!

När jag kom hem efter en hemsk motvind (där kom den!) blev det mat och sedan externredovisningsplugg. Jag satt i vår studiehörna vid det nya skrivbordet, tände ljus och serverade mig själv en dammsugare, vindruvor och kaffe. Det blev riktigt mysigt och jag var faktiskt rätt så effektiv.

 


Det har varit en bra dag som är dags att avsluta nu.

Sov så sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0