Vädergudarna är osams

Vädergudarna måste vara osams; soligt ena dagen och ösregn nästa. Ett som är säkert är att de är på min lillasysters sida eftersom hon hade skolavslutning i strålande solsken under gårdagen. Dagens studenter däremot, har inte samma tur. Usch och fy för att springa ut i denna blöta sörja. Ja, ja, dagen blir nog oförglömlig och underbar för alla studenter i alla fall.

Gårdagen bjöd alltså på sommarväder, vilket var oerhört efterlängtat från min sida. Jag började dagen med jordgubbsfrukost på en filt på gräsmattan. Lite senare på förmiddagen tog jag mig en löparrunda och därefter spenderades dagen i bikini med en bok på altanen i solen. Underbart!

På kvällen var det dags för skolavslutning då Elin slutade trean. Alla barn sjöng sommarsånger och det bjöds på god jordgubbstårta.


Dagens läsning; "Mina hemligheter" av Sophie Kinsella


Lillasyster gjorde mig sällskap i solen


Skolavslutniing på Näktergalen (Elin på mellersta raden till höger)


Fin med fläta


Stort att sluta trean

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0