Gårdagens och dagens

Nu börjar det bli lite långtråkigt att vara ledig när vädret är så trist som det är. Visserligen har väl solen tittat fram lite nu på eftermiddagen, men det känns ändå inte som sommar. Hoppas, hoppas att det blir bättre till nästa vecka! Som tur är har jag ändå kunnat sysselätta mig under dagarna. Igår tog jag min efterlängtade löparrunda så nu är jag äntligen igång igen! Det gick bra med tanke på att jag inte har sprungit på några veckor pga. förkylning och halsont. På lunchen var vi bjudna till farmor och Bosse där det bjöds på tacos, vilket ju är underbart gott . Farmors mat är alltid en klass för sig. Det är definitivt en av de stora fördelarna att flytta hem under sommaren; man blir servad med god mat och kan släppa allt som har med diskning och städning att göra för ett tag (självklart får man dock vara snäll och hjälpa till lite hemma).

Igår kväll bjöd Josefine och jag på ost, kex och vin hemma hos Matilda (bra att hon bor i hus och kan ställa upp och vara värdinna då det behövs). Det var alltså jag, Josse, Matilda och Micha som hade en riktig mysig kväll tillsammans. Det kommer garanterat att bli fler sådana kvällar i sommar, det ser jag fram emot!


Mys! (Bild lånad av Matilda)


Gott!


Idag har jag inte gjort så mycket när jag tänker efter. På förmiddagen blev det en skön långpromenad runt Löga med Dica. Det var dåligt med sol, men ändå väldigt behagligt promenadväder. Jag var nog ute i mer än en timme; bara gick och satt en stund på Löga. I eftermiddag blev det lite fika och sedan en sväng till stan för att göra lite ärenden.

Resten av veckan återstår att se vad som händer. Imorgon har i alla fall Elin skolavslutning (hon slutar trean och börjar bli stor nu) så den ska jag gå på och äta jordgubbstårta.

Nu har Jonas varit borta i fem dagar, vilket innebär att halva resan är avklarad. Han ringde faktiskt idag eftersom det tydligen var samma samtalstaxa som i Sverige (gratis mellan 3-abonnemang). För tillfället befinner han sig i Österrike och som vanligt är nästa destination en överraskning. Jag saknar honom, hoppas de fem återstående dagarna går fort!

Nu ska jag ta mig ytterligare en promenix, med mamma, Elin och Dica den här gången.
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0