Jobb och planer

Hej gott folk!
 
Lillördag idag, veckan är till hälften gången och jag sitter på jobbet och delar ut pengar till shoppingsugna turister. Jobbet går faktiskt bra och dagarna flyger iväg så jag har att göra. Jag börjar halv nio på morgonen, vilket är helt perfekt. Sen slutar jag runt halv, kvart i fem, vilket visserligen kan kännas aningen sent vissa dagar. Idag är det förvånansvärt lugnt här inne, mellan kunderna finns tid över till att skriva viktiga mail och kanske uppdatera sig på Handelsbankens rutiner (det är så man måste göra, det känns ju dumt att sitta och surfa på jobbet). Jag kan meddela att jag har "storslagna" planer inför hösten så det blir lite mailande hit och dit. Mer än så kan jag tyvärr inte avslöja. Ingenting är bestämt och jag får helt enkelt se vad som händer. Mer om detta när jag själv vet vad som komma skall.
 
Igår efter jobbet blev det en shoppingrunda med Lisa, vi fyndade smycken och håraccessoarer till 70% rabatt på Åhlens. Det blev två par örhängen och hårspännen för min del, allt för mindre än en 50-lapp. Jag fick även med mig lite andra grejer hem som är avsedda för någon annan än mig själv. Väl hemma från stan blev det ett snabbt ombyte och sedan cyklade jag in till stan och mötte upp Jonas, hans syskon och deras respektive. Vi hann precis lagom in på Simson innan himlen öppnade sig totalt, det var en rejäl åskskur som var snabbt övergående. Vi beställde mat och vin och hade en riktigt trevlig kväll tillsammans. Vi passade på att äta ute nu när Jonas syster Jessica och hennes sambo Tommy var i viken på besök. Nu på sommaren när jag bor hemma hos mamma och pappa där jag blir serverad mat tycker jag att jag kan unna mig att äta ute lite oftare.
 
Ikväll ska Alma sätta upp mitt hår. Jag är hennes försökskanin då hon ska sätta upp en tjejs hår för ett bröllop. Det ska bli spännande att se vad det blir, mitt hår är nämligen inte det lättaste att hantera då det är rätt så glatt. Jaja, det blir nog bra det där. 
 
Nu vill jag ha helg och visfestival. Den sätter igång imorgon och håller på tills på lördag. Imorgon kväll ska jag, Lina och kanske lite annat folk sätta oss i ett öltält och bara titta på folk, det måste bli en lugn torsdagskväll eftersom jag jobbar på fredag. På fredagen har jag inga planer än så länge, vi får se vad som dyker upp. Sedan på lördagen ska Jens och Malin ha fest och både jag och Jonas har bjudit med några kompisar, det tror jag kan bli riktigt roligt!

Nu, back to work! Later.



(Om ni undrar skrevs inlägget tidigare idag men blev publicerat nu på eftermiddagen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0