Home sweet home

Nu är helgen snart över, igen. Jag skulle önska att helgen varade i tre dagar och att arbetsveckan kortades ner till fyra dagar. Det skulle vara den perfekta veckan! Men sådant önsketänkande är ju just bara det - önsketänkanade....

Som sagt var Jonas och jag på en snabbvisit i Linköping fredag till lördag. Efter jobbet i fredags köpte vi en påse nötter, tog bilen och åkte iväg. Väl framme i Ryd blev Hemköp det första stoppet då vi skulle handla något att äta till kvällen. Hemma i lägenheten intog vi balkongen där vi satte oss och åt mat i kvällssolen. Det blev lite lättare plockmat i form av grillad kyckling, sallad, coleslaw, potatissallad och frallor. Senare på kvällen såg vi på Slumdog Millionaire som var riktigt bra. En mysig kväll.

Lördagen inleddes med en promenad och köp av nybakat bröd. Vi dukade upp frukost på köksbordet och åt frallor med grönsaker och mjukost. Sedan spenderade vi eftermiddagen på stan. Det blev ett inköp av två tröjor för min del och två skjortor för Jonas. Såklart blev det dessutom ett besök på Bosses glassbar. Premiär för min del faktsikt. Det var gottigt .

Det var så himla skönt att komma hem till Linköping, till vår egna lägenhet som jag stolt kan kalla för hemma. Det kändes verkligen att det var mitt hem, där jag har mina saker och där jag trivs allra bäst. Nu menar jag inte Linköping i sig, utan snarare vår lägenhet där allt som är mitt finns. Det är inte ofta man upplever den känslan, men tack vara att jag har bott hos föräldrarna nu i sommar uppskattar jag mitt eget på ett annat sätt.


Borta bra, men hemma bäst som man brukar säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0