Städ, styr och inredning


Phuu... nu har jag äntligen satt mig ner med lite kaffe, skorpor och en muffins. Jag har varit uppe sedan klockan 06.45 och inte haft en lugn stund sedan dess. På förmiddagen hade vi en fyra timmars föreläsning med Parment i marknadsföringen. Det var faktiskt intressant och jag tycker om hans sätt att föreläsa, trots att han pratar i 110 ibland. Han har humor, kan sitt ämne och dessutom är han av den något yngre generationen bland föreläsarna.

Fyra timmar gick fort och jag åkte hem och åt lunch. Sedan satte Jonas och jag igång och städade. Efter målningen i hallen blev det rätt så skitigt och dessutom var det grejer utspridda över hela lägenheten så det fanns behov av en riktig städdag. Och som ni vet; när jag städar så kan jag inte låta bli att lägga ner min själ i det för att få allt kliniskt rent. Det är ju visserligen bra det, att man får allt gjort på en gång och att det blir rent och fint, men det tar också mycket tid! Jag hade ju tänkt plugga idag... Det var en god tanke, men tyvärr blev det inte så mycket mer än just en tanke. Istället tog jag en runda med dammsugaren, moppade golvet, sorterade tidningar och reklam mm, fixade nya gardiner i sovrummet, tvättade badrummet, torkade och dammade, inredde med lite ljus och gjorde det hemtrevligt. Resultatet blev riktigt bra och nu sitter jag här och är rätt så trötter.



I min nya favorittröja sitter jag och tar det lugnt med lite fika.




Fina tavlor i sovrummet med motiv av en blomma som Jennie fotograferat. Hallen har blivit vit med väggdekoration i form av bambuträd. Lägenheten är upplyst med ljuslyktor och det har blivit riktigt mysigt!


Trevlig kväll!







Kommentarer
Postat av: maritha

Hej

Vilken skillnad i hallen, kanonfint. Ska till Linköping i morgon men hinner inte förbi er denna gång. Kram

2009-01-27 @ 18:40:01
Postat av: Teresia

Hej!

Tack tack! Vi är nöjda! Hallen är ju trots allt ganska viktig då den ger ett första intryck när man kommer in i lägenheten.

Har ni seminarium imorgon då? Hoppas det går bra!

Kram

2009-01-27 @ 23:27:47
URL: http://terla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0