Shopping mot tråkväder


Fy vilket tråkigt väder det är idag, och har varit de senaste dagarna också för den delen. Imorse var det ingen sovmorgon för min del, klockan 8.00 vi satte igång med två nya kurser. Den här gången är det Marknadsföring och Företagsekonomisk Metod som gäller. Idag hade vi alltså introduktion till kurserna; vi fick träffa examinatorerna, gå igenom kursuppläggen och bilda projektgrupper. Jag ser faktiskt fram emot kurserna trots att det verkar vara mycket att göra. Det är vår första marknadsföringskurs, och det skiljer sig rätt mycket från de kurser vi tidigare har läst. Företagsekonomisk metod handlar om att lära sig hantera samhällsvetenskapliga undersökningar, skriva och formuera sig akademiskt och att presentera sina studier. För första gången läser jag två kurser parallellt, det blir spännande!

Igår blev vi klara med målningen i hallen. Det blev ett bra resultat (jag kan visa bilder senare när vi har fått lite bättre ordning). Jag har anammat en bra idé när det gäller skohylla (har hittat den på en tjejs blogg). Man tar en hylla med fack och ställer upp- och ner och vips har man en perfekt skohylla! Vi råkar ju som tur ha en sån där hylla med fack i köket som jag aldrig riktigt har tyckt att den passar in där, så nu får vi bättre användning för den i hallen.

Igå blev det shopping på Ikanohuset med Jonas och Jennie. När jag var yngre var jag väldigt återhållsam, ekonomisk (snål?), när det gällde pengar. Jag hade en liten bok där jag skrev upp hur mycket penar jag hade på konton, i plånboken, i fonder, i kassaskrinet osv. Jag var pedantisk och hade stenkoll på min ekonomi, jag var sparsam och tänkte på hur mycket jag spenderade varje månad. Duktig med andra ord. Idag är jag mindre ekonomisk, i alla fall när det gäller att shoppa kläder. Egentligen borde jag väl hålla igen lite, jag är ju trots allt student. Men men, det är ju så roligt med nya kläder!



Det blev en randig tröja på Kappahl, en lila t-shirt på Gina och ett par jeansleggings på Vila.


Jennie på besök över helgen

Nu har jag tänkt baka lite. Sedan ska Jonas och jag iväg på boxpass på Campushallen!

Hej då på er!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vi shoppar bra!

Svar: Tackar! jag vet att du är allt bra sugen på att skaffa en system ;) gört! din fotonörd. Jag såg hur det blev i hallen, ser asbra ut! fräschare och mina tavlor gör ju det största intrycket hahah nevars, men det ser bra ut :) nu är ni väl ändå klara nästan överallt?

2009-02-01 @ 21:58:59
URL: http://jennieth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0