Morgontrött

God morgon!

Idag gick jag upp kl 07.30 med planen att hinna plugga lite innan föreläsningen börjar kl. 10.00. Det var jobbigt kan jag lova! Jag har blivit så galet morgontrött sedan jag började på universitetet. Innan har jag tänkt mig själv som en sk. morgonmänniska, men nu kan jag snopet konstatera att jag har övergått till att bli en kvällsmänniska. Jag tror att det är en livsstil att vara student; det blir ofta sena kvällar och därav blir man trött på mogonen. Jag börjar ofta kl. 10 eller kl 13 om dagarna, vilket gör att man tillåter sig själv att vara uppe lite längre om kvällarna och sova lite längre på morgonen. Som bekant är det väldigt skönt med sovmorgon, men vänjer man sig vid det blir det desto jobbigare att gå upp de morgnar man inte har sovmorgon. Det är skönare att sova nuförtiden dessutom, jag sover bättre idag än vad jag gjorde för tre år sedan. Kanske att jag har mindre bekymmer nu och ligger inte så tankspridd om kvällarna så jag inte kan sova. En anledning till att jag har lättare att somna nu är kanske också att jag har Jonas bredvid mig; en sorts trygghet som man kan hålla om när man känner för det.

Nu ska jag läsa lite om investeringar. Dags att ta tag i dagen!

Ha en underbar torsdag!

Kommentarer
Postat av: jennie

Svar:

Jo jag tycker nog du är syskonfri hela tiden ;) Om du inte ser Jonas som en sån "börda" :D

Första dagen idag ja, du får läsa mitt inlägg! Jag är väl sådär motiverad, lagom, det känns skönt med en ny start nu, börja om lite från början. Sen är det inte långt kvar till nästa lov! Det jag tycker är jobbigast är mornarna! Det är en pina varje dag, plus att jag är inne i en period då jag inte kan somna på kvällarna, jag är inne i min tankspridda period som du skrev i inlägget :P

kram kram!

2009-01-08 @ 17:53:13
URL: http://jennieth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0