Inne i begreppsvärlden

Nettomarginal, synlig soliditet, RÖK-styrning, skuldsättningsgrad... räntabilitet på eget kapital, nettonuvärde, internränta... annuitetsmetoden, vinsprocent, ABC-analys, DuPont-modellen... Economic Value Added, JEK, kapitalomsättningsgastighet...
Gissa vad jag sysslar med... Just det, jag tentapluggar. Idag har jag ramlat in i en begreppsvärld som svämmar över. Det är mycket man ska lära sig, och examinatorn tycks ha en förkärlek till begrepp, så jag satsar på att lära mig dem till 110%. Jag hoppas jag lyckas.



Det blir allt för idag. Trevlig kväll!
Kram kam

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Tack för komplimangen för det första : ). Och jag tror inte att tull + frakt blir så dyrt. Har aldrig beställt där ifrån innan då jag också tyckt att det känns lite osäkert. Ska ta reda på lite mer så kan jag återkomma : )

2009-01-20 @ 21:26:43
URL: http://nathaliesmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0