Igång med träningen!

Den första skoldagen för året blev inställd. Ja, imorse vid frukost bjöds jag av nyheten att dagens lektion var inställd. Läraren hade varit på akuten under natten pga. njursten (det måste ha gjort hemsk ont) och kunde inte jobba. Det var faktiskt riktigt skönt att få en extra dag ledigt eftersom jag kände att det blev lite hastigt och stressigt igår då vi kom upp till Linköping, man behöver lite tid att varva ner. Dessutom var det uppskattat med mer tid för att förbereda sig inför caset.

Istället för lektion åkte Jonas och jag till Campushallen. Årets första pass i gymmet gick bra! Det var riktigt skönt att komma igång med träningen igen efter ett lite för långt uppehåll. Nu har jag bestämt mig för att boka in mig på flera pass samtidigt och liksom planera min träningsvecka i förväg - allt för att ge min självdisciplin en skjuts på vägen! Det är ju skönt att träna, det är en underbar känsla man får efter ett hårt träningspass - det är det jag måste intala mig själv varje gång det är dags att ge sig iväg. Tränar gör man för sitt eget välbefinnande och inte för någon annans skull!

Vi har också suttit en stund i skolan och pluggat idag, lite fick jag gjort i alla fall. Det var faktiskt en hel del folk som hade bänkat sig i A-huset, trots att skolan inte har börjat för alla än. Teknologerna (t.ex. Jonas) börjar inte förrän den 19 januari eller till och med senare, det kan man kalla orättvist! Efter lite plugg tog vi bilen till Rusta och Ikanohuset. Vi inhandlade lite färg då vi har bestämt oss för att måla om hallen. Den ska bli vit och alltså lite ljusare om man jämför med den gula nyansen vi har idag. Jag tror det är ganska viktigt att hallen upplevs positivt eftersom den ju ger det första intrycket när man kommer in i lägenheten. Efter besöket på Rusta blev det Ikea där vi köpte lite smågrejer. Man lyckas alltid att hitta många fler grejer än vad man tänkt. Ska man bara ha en sänglampa så blir det ofta minst 10 saker till.

Imorgon är det dags för skola, vi har en föreläsning på tre timmar som jag inte alls ser fram emot. Dock ser jag fram emot att få gosa ner mig i sängen nu! Det är så skönt att vara hemma och sova i sin egna säng igen!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0