Helg

Jag gillar verkligen helg, det är så skönt att veta att man är ledig och kan ta dagen som den kommer. Jag tycker det vore en bra idé att göra helgen längre och arbetsveckan kortare, alternativt kortare arbetsdagar. När man börjar fundera kring detta så inser man hur stor del av sitt liv man egentligen jobbar (och pluggar). Tänkt åtta timmar om dagen fem dagar i veckan under ett år - det är 2080 timmar om året. Under det antal år man jobbar, kanske 40 år i snitt, blir det 83200 timmars arbetstid under en livstid. Det är faktiskt ganska många timmar det. Jag hoppas verkligen man får ett arbete som man trivs med, det ska vara roligt att gå till jobbet! Men hur mycket man än tycker om sitt jobb så tror jag att fritiden och helgen alltid kommer att vara väldigt uppskattad.

Idag började vi dagen med ett svettigt pass på Campushallen. Även om jag inte alls är motiverad att ge mig iväg och träna så ger jag verkligen allt när jag väl är där, då kommer motivationen smygandes. För Jonas del blir det mest styrketräning när han är på gymmet, medan jag försöker kombinera både styrka och kondition. Först blir det uppvärmning i den där "skidmaskinen", sen styrketräning i maskinerna och efter det brukar jag springa på löpbandet. Det känns som ganska bra träning. Nästa vecka ska jag dock boka in mig på en del pass är tanken.

Efter träningen satte vi oss tillsammans med Emil i skolan. Det blev lite plugg gjort, men jag kände mig inte alls speciellt effektiv. Det är verkligen så att man har vissa dagar då man är mer skärpt än andra dagar. Igår var en sådan dag. Jag hann med en hel del av det jag hade tänkt och dessutom fattade jag vad jag höll på med, mestadels i alla fall. Det kom en liten aha-upplevelse kan jag nästan påstå.

Ikväll åt vi makrillsrullar och sen blev det Gino som dessert. Det föll mig i smaken då jag åt det hos Matilda och John på nyårsafton. Man river vit choklad över frukter och bär (vi hade banan, kiwi och hallon) och gratinerar det i ugnen och äter det sedan till vaniljglass. Det är smarrigt!


Gino som dessert på lördagskvällen


Fortsatt trevlig helg!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0