Fredagsmys

Hej hej!

Ikväll blev det hemmakväll med Jonas. Vi har lagat supergod mat, suttit framför tv:n, sett Lost och ätit min goda cheesecake.

Här är receptet på maten vi gjorde:

Fläskfilé med ädelost

ca 500 g fläskfilé
1 ädelost
1 burk cremé fraiche paprika och chili

Skiva fläskfilén. Stek i olja. Krydda med salt och peppar. Smörj en ungsäker form. Bred ut cremé fraiche och lägg fläskfilén ovanpå. Skiva tunna skivor ädelost och lägg den på fläskfilén. Grädda i ugn 200° ca 20-30 min eller tills osten fått en fin färg.

Vi åt det tillsammans med klyftpotatis, rotfrukter och sallad. Det var otroligt gott och så himla lätt! Testa!





Nu ska jag knapra vidare på mina pistagenötter och se på Monster (en animeserie som Jonas har fått mig att titta på). Trevlig kväll!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0