090112

God kväll gott folk!

Idag har det varit full rulle hela dagen. Jag hade tänkt plugga på förmiddagen, men fick ett av mina "städryck" och satte igång med disken och lite annat stök som behövdes. Efter lunch tog vi Campusbussen till Norrköping där det blev fika hos min faster, Zandra. Hon och Patrik fick ju en liten tjej i november som det var dags att träffa på! Hon var så söt så, som alla små bäbisar är! Man blir lika fascinerad varje gång man inser hur små de faktiskt är!



Tillökning i kusinskaran - lilla Filippa!


Hemkomna efter en trevlig Norrköpingsvistelse blev det mat och sen var det dags för Krav Maga. Jag hade inte så stora förväntningar, utan följde mest med som sällskap till Jonas. Men det var faktiskt riktigt roligt, något jag skulle kunna tänka mig att fortsätta med. Det är inte direkt någon kampsport, men en person som inte vet skulle logiskt sett kalla det för just kampsport. Mer korrekt är det ett modernt självförsvarssystem utvecklat för verkligenheten som den ser ut idag. I början kan jag tänka mig att det blir mycket fokus på tekniken, men när man har lärt sig grunderna blir det nog verkligen roligt och dessutom ansträngande. Vid sidan av träningsaspekten kan man ha i åtanke att det också är väldigt nyttigt att kunna försvara sig själv. Fram till den 28 januari är det gratis (två gånger) att gå på prova-på-träningar. Om det är någon som är intresserad - hör av dig, vi ska nog dit nästa måndag också!

Jag såg nyss den nya serien Lipstick Jungle, har man sett Sex And The City och gillade den så bör man nog ta en titt på den här också. Den är ju nämligen skriven av självaste Candace Bushnell som också ligger bakom SATC. Måndagar kl. 21.00 på tv3, jag ska ge den några gånger så får vi se hur den utvecklas. En annan serie som jag inte har följt, men har planer på att börja titta på, är Californication som är en sexkomediserie med Arkiv X-stjärnan David Duchovny. När jag ändå är igång kan jag ju ta Weeds och Entourage som är andra serier jag gärna skulle vilja se. Jag skulle behöva mer fritid...

xoxo




Kommentarer
Postat av: Lina

Entourage är en underbar serie, den måste du se!

2009-01-12 @ 23:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0