Zip-fastener


Igår när jag var på min lilla shoppingrunda drogs jag lustigt nog till den lilla uppfinningen som patenterades redan 1851 och som har kommit att underlätta för oss människor i många olika avseenden. Jag pratar såklart om dragkedjan - blixtlåset! Har ni tänkt på hur smart och användbar den är, praktisk och nödvändig till så mycket. Och ack så snygg det kan vara med ett plagg som pryds av en dragkedja! Man kan se det lite som en accessoar, något som tillför plagget det där lilla extra.




Jag hittade även en liknade kjol på H&M som jag faktsikt har letat efter innan, men det fick bli den här från Gina som kom med hem. Kanske att jag ångrar mig och köper den andra också. Den var i bomullsmaterial (mjukistyg), grå och en dragkedja tvärs över kjolen.

Imorse lämnade jag och Jonas Schimpo hos veterinären... stackarn fick inte äta någon frukost utan var tvungen att gå på fastande mage inför det lilla ingreppet som veterinären skulle göra. Han ska nämligen kastreras idag. Vi ska hämta honom snart, straxt efter tre. Sedan kommer hela min syskonskara hit på besök, både Albin, Adam och Elin. Vi ska umgås lite ikväll, och imorgon kommer även mamma och pappa då vi ska på dop i Norrköping.

Happy friday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0