Snart hjärtedagen

Snart Alla Hjärtans Dag gott folk! Tips hit och tips dit på vad du ska köpa och vad man kan göra. Ja, visst är det mysigt och jag tycker verkligen att man ska visa sina nära att och hur mycket de betyder för en. Dock tycker jag inte att det behöver vara just den 14 februari, utan kärlek och omtanke kan man ge varje dag året runt! Men såklart, alla hjärtans dag är ändå alla hjärtans dag och den är till för att påminna om att man ska bry sig om och uppskatta varandra. Jonas och jag ska inte göra så stor sak av det, utan bara umgås och kanske gå på bio eller äta ute. Det återstår att se!


Just en dag som alla hjärtans dag kan vara jobbig för de som inte har hittat sin andra hälft ännu. Jag minns själv när jag gick på gymnasiet, innan jag träffade Jonas, då tänkte jag ofta på att jag ville träffa någon, inte vara ensam längre. Kompisar fick pojkvänner och jag kände mig som den enda i världen som inte hade någon. Det är väldigt påfrestande att tänkta i de banorna. Man ska inte fundera så mycket på det, det händer när det händer. När man minst anar det så dykar han/hon upp där farmför en och det är som förutsagt att ni två ska bli en. Under tiden man väntar på kärleken ska man se till att ha roligt och umgås med sina vänner. Men för all del, glöm inte vännerna när kärleken väl dyker upp!

Idag har jag svårt att tänka mig en vardag utan Jonas, vi känner varandra utan och innan och jag har insett hur nära man kan komma en person. Redan nu funderar jag över hur det kommer att gå när Jonas ska åka på "Europaturné" med Lithe Blås i början av juni. 10 dagar ska han vara borta... hur ska jag klara det? Jag kommer att sakna honom galet mycket!

Imorgon har vi fyra timmars intervjuträning i skolan, vilket tydligen ska vara väldigt påfrestande. För att samla lite krafter kan det vara en god idé att dyka ner i sängen snart.

God natt!













Det finns någon för alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0