Syskonbesök och dop

Hej!

Helgen är här igen och den går fort som alltid. Nu är lördagen snart över och morgondagen är säkerligen över lika fort. Det har varit en trevlig helg hittills som har spenderats med familj och släkt.

Igår kom Albin, Adam och Elin med tåget på eftermiddagen. Vi började med en sväng på stan. Den här gången var det inte jag som tog längst tid på mig i provrummet, utan det var faktiskt Albin och Adam (okej, jag var kanske med på ett hörn jag med). Jag fick agera smakråd och det blev många fynd för grabbarna. Själv köpte jag mig en kavaj inför dopet, som även kommer att bli användbar i vår och sommar. Efter några timmar i stan åkte vi och handlade innan det var dags att åka hemåt för att fixa maten. Det bjöds på pommes, kött och sallad.


Hela syskonskaran på besök

Idag var det dop för lilla kusinen Filippa som stod på planeringen. På morgonen hann vi inte med mycket mer än frukost och tillfix för dagen. Sedan kom mamma och pappa och vi åkte till Borgs kyrka i Norrköping. Det var ett fint dop, och efter själva cermonin blev det en trevlig doplunch.

När det var dags för fotografering blev Filippa trött.
På doplunchen bjöds det på krämig räksoppa och chokladmousse till efterrätt




Jag med dagens lilla huvudperson


Mor och dotter, så söta så!


Dagen till ära hade jag en grön klänning och min nya kavaj

Ikväll blev det Melodifestival och enchiladas hemma hos oss, lugnt och skönt med andra ord.

Fortsatt trevlig helg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0