Benjamin Button på bio

The Curious Case of Benjamin Button -  filmen Jonas och jag såg på bio på Alla Hjärtans Dag.



I korta drag kan man säga att historien handlar om Benjamin Button (Brad Pitt) som föds som en svag äldre man och åldras baklänges. Hans kropp blir yngre tills han slutar sitt liv som ett spädbarn. Han möter en flicka (Cate Blanchett) som han fattar tycke för. De går skila vägar men möts återigen under olika perioder i livet och genom hela filmer skildras deras relation.

Vad jag har hört ska inspirationen till berättelsen ha kommit från Mark Twains kommentar om att det är synd att det bästa i livet kommer först och det sämsta sist. Det är en annorlunda film, men absolut en stark filmupplevelse! Jag tycker att den var bra, vacker och tänkvärd!

Tack älskling för en mysig kväll!

Kommentarer
Postat av: Mia

sv: den ligger utanför yemen :)



åh jag vill också se benjaminfilmen, men den verkar så utdragen?

2009-02-17 @ 19:23:35
URL: http://mypaperheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0