My moment



Nyss hemkommen från skolan sitter jag här med mitt kaffe som jag doppar mitt digestivekex i. Har ni provat? Hur gott är det inte? Jag tror jag har "ärvt" det från mamma, om man nu kan ärva en sådan sak... kanske rättare sagt har jag lärt mig av mamma. Förut när jag inte drack kaffe fick jag en kopp med bara lite kaffe i botten, bara för att doppa digestivekexet. Favoriten är de som är relativt nya från Göteborgskex, med fullkorn. Mmm...!


När man kommer hem såhär på eftermiddagen, lite trött efter att ha varit i skolan länge, är det perfekt att sätta sig och fika lite, gosa en stund med katten, läsa lite bloggar, läsa mail och kanske skriva ett inlägg här på bloggen. Tiden är som avsatt för det, my moment liksom. Nackdelen är väl då att det lätt tar alldeles för lång tid och att den planering man har lagt upp för dagen spricker. Ja, ja, idag ska jag i alla fall försöka att inte fastna här framför datorn. Jag måste läsa Foundations of  Marketing.

Jag har föresten glömt bort att berätta att jag klarade tentan i Finansiell Styrning (ni vet med examinatorn som INTE var min favorit). Det var hela 80 % som inte klarade tentan, och en enda person fick VG... det kallar jag riktigt dålig statistik. Det jag är mest glad över är att jag slipper exeminatorn nu (hoppas jag, såvida vi inte kommer ha honom i någon framtida kurs). Vi hade tentagenomgång idag och bara jag ser människan så ryser jag i hela kroppen. Han är så nonchalant i hela sitt uttryck, är väldigt otrevlig och ger intrycket av att ogilla allt och alla. Istället för att vilja lära ut, tycks han vilja "sätta dit" oss studenter. Lite tragiskt faktiskt.

Nu är det dags att runda av så att jag får något gjort.

Kram kram

Kommentarer
Postat av: jennie

Samma här! Det är så skönt att veta att nu är man hemma och kan ta det lite lugnt en stund, sen när jag är klar gör jag mina plikter ^^

2009-02-10 @ 22:53:38
URL: http://jennieth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0