Hemmakväll vs fest



Kvällens stjärna. Hur snygg får man vara? Agnes hade ju helt klart den perfekta outfiten för kvällen. Och till Globen kom hon, tillsammans med operasångerskan. Jag tyckte också att Sarah Dawn Finers låt var väldigt mäktig och fin, det var för en gångs skull ett vettigt val av den Internationella juryn. Nu är det bara Andra chansen kvar och sedan la finale! Egentligen tycker jag att det kunde ha lite färre deltävlingar; de kunde sålla bort några bidrag och dra ner det till kanske två deltävlingar. Som det är nu är det så utdraget och det är ju inte många låtar som är något att ha.

Melodifestival och mysiga hemmakvällar i all ära, men snart är det dags för fest för min del. Jag känner mig så tråkig av att bara sitta hemma. Vissa kvällar är det underbart skönt att bara ta det lugnt och skön, men nu var det ett tag sen jag var ute. Jag kan väl erkänna att jag föredrar hemmakvällar/tjejkvällar framför fest, men absolut inte BARA hemmamys. En kombination är det allra bästa, kanske 70% hemmamys och 30% fest är en lagom mix för min del. Under gymnasietiden blev det en hel del festande och det var fantastiskt roligt. Studentskivor, samhällsfester, husfester (hos Matilda), 18- och 20-årsfester var det som gällde. Men sedan jag träffade Jonas har det blivit mindre fest, vilket i och för sig inte är så konstigt då man blir lite tofflig i ett förhållande. Men man ska absolut inte sluta att gå ut och ha kul med sina vänner! Senast idag tänkte jag på mina flickor hemma i viken; att jag saknar dem och att det vore kul att gå ut tillsammans inom en snar framtid!

Ni som är ute i partynatten, dansa lite åt mig också!

Pussa

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Ja visst är dem snygga! Det ska jag göra. Det första tipset jag kan ge dig är att kolla secondhand :)

2009-03-01 @ 00:19:25
URL: http://nathaliesmode.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hehe, du får ta med dig Jonas ut någon gång då! Fast det lär väl kanske inte bli så kul ;>

Men finalen i melodifestivalen är på mitt kalas, så det får vi väl glo på!

Kramar!

2009-03-01 @ 01:12:05
URL: http://jennieth.blogg.se/
Postat av: Therese

Heeej :) Det ligger på Samui, om du har varit här så ligegr det ovanför Tesco typ, uppe i bergen. Filmade vägenupp hit ida som jag tänkte lägga upp :) Här på Sweden Village är det 12 lägenheter, superfräscha! Det finns lägenheter med 1 sovrum och de med 2 så det är perfekt faktiskt. Jag och min sambo stannar så länge vi bara kan, men till nästa år i alla fall och min vän Sandra åker hem i april.



Jag förstår att du längtar tillbaka. Jag har kännt lite hemlängtan i några dagar nu men jag vet att kommer jag hem så vill jag ju ändå tillbaka hit. Vart var ni när ni var här i Thailand då?



Ha det bäst!

2009-03-01 @ 12:49:31
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Therese

Btw, Agnes är ta me fan alltid snygg :D Såg att du gillar poker face också, me to :)

2009-03-01 @ 12:50:18
URL: http://mylifeinthai.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0