"Give me fire"


Den 13:e februari släpps det; Mando Diaos nya album, "Give me fire"! Den första singeln "Dance with somebody" har absolut inte gjort mig besviken och jag har höga förväntningar på resten av låtarna också. Jag läste en artikel om den nya  skivan och de berättade att de hade ett nytt sound på den, lite Mando goes disco sådär. De har fått hjälp av ett par hiphop-producenter och av bröderna Masse och Salla Salazar för att få ett dansantare sound. Inspirerats har det gjort av popmusiken. Men såklart, som de själva säger: "Vilka kläder man än klär en låt i, så låter det ju ändå Mando". Och då måste det ju låta bra!



Har hela albumet det här soundet så älskar jag det redan!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Svar:

Hej hej!

Ja jag har lite planer för bloggen så den blir nog kvar trots allt :) Det får bli som det blir och jag får hoppa lite mellan allt och skriva där det känns bra.



Igår satt jag och arbetade lite, sen bakade jag en kladdig konstig kladdkaka till en mys/filmkväll med två klasskompisar.

Idag träffade jag en kompis en stund medans hon jobbade och fram till nu har jag suttit lite halvt framför tvn och med Nietzsche. Ikväll ska jag träffa några tjejor så får vi se vad som händer. Imorgon är det match och träning och där emellan måste jag hinna med lite annat plugg.

Ni har en soft helg? :)

kramar

2009-02-07 @ 16:16:44
URL: http://jennieth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0