Från frukostbordet

God morgon!

Jag sitter här vid frukostbordet med en hallonsmoothie och en rostad fullkornsmacka. Jonas envis med att rostat bröd är onyttigare än orostat bröd, och påstår att det nyttiga i brödet bränns bort när det rostas. Jag var tvungen att kolla upp det och no, no, det stämmer inte! Tur för mig eftersom jag är aningen svag för rostat bröd just nu.

Idag ska jag till skolan vid 10.30 för att träffa min arbetsgrupp och sedan ha handledning. Sedan blir det plugg, antingen hemma eller i skolan. Fram på eftermiddagen har jag och Josefine planerat att gå en promenad, trevligt! Jag hoppas på att solen tittar fram tills dess, det gör ju det hela så mycket mysigare.

Nu ska jag läsa innan det är dags att vandra iväg till skolan.

Ha en bra dag! Kramar



Kommentarer
Postat av: Jennie

GI sänks när man rostar brödet, vilket är bara bra och det fick jag reda på igår, så vi får rosta på plus att det är så gott! kramar

2009-02-25 @ 21:00:17
URL: http://jennieth.blogg.se/
Postat av: Teresia

Ännu bättre med andra ord! Rostat bröd (i den grövre varianten) är ju enligt min mening mycket godare än orostat! Great!

2009-02-26 @ 23:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0