Bättre organiserad

                                     Hallå hallå!

Mätt och belåten efter en smarrig våffellunch tänkte jag sätta mig här och printa ner några rader. Himlans gott det är med våfflor! Om man skulle få välja mellan pannakakor och våfflor så vinner våfflorna i min värld. Det är lätt att göra, inget kladd och smakar gottgott. Visst är det våffeldagen snart? Har jag fel om att det är den 25 mars? Det var datumet som kom upp i huvudet. Då får vi boka in våfflor. 

Jag läste en blogg som fanns på förstasidan på blogg.se, skriven av en tjej som verkar väldigt driven och organiserad av sig. Ni får läsa själva. Hur som helst så gav hon mig inspiration när det gäller att organisera sin vardag. Jag har precis insett hur dålig jag är på det och vilka konsekvenser det får. De senaste dagarna har jag i princip ignorerat mina egna tankar och uppmaningar till mig själv att plugga. Jag bara skjuter upp saker och ting och tänker att jag har all tid i världen att gör det. Men tyvärr resulterar detta alltid i ångest och stress, vilket inte alls är vad jag eftersträvar. Jag ska fundera kring detta, lägga upp en plan för min tid och sedan klura ut hur jag ska göra för att bli mer organiserad och få bättre disciplin.

Någon som har några tips att bjuda på?

Nu ska jag i alla fall försöka få något vettigt gjort. Jag kanske slänger in ett inlägg här senare idag. Vet vem?
Kramar

Kommentarer
Postat av: Karina

Vad roligt att du gillade tipset! Och vad glad jag blev att du blev inspirerad. Kul att man kan vara till hjälp :)



Egentligen handlar det mesta om planering, jag gör saker så fort jag kan istället för att låta det ligga, det blir inte bättre eller lättare gjort för att man skjuter på det. Men det händer så klart att man sitter där sista kvällen innan inlämning ändå, hehe.



Apropå jobb så har jag turen att ha såna jobb där jag själv väljer när jag vill jobba så att det passar bättre med skolan. Jätteskönt! Och dessutom jobbar jag nästan bara i veckorna så man får vara ledig på helgen och ladda batterierna. Det behövs!



Roligt att plugga till civilekonom! Linköping har bra rykte också! Jag har läst lite företagsekonomi och det är verkligen intressant! Allmänbildande om inget annat för en (läs: jag) som annars bara sitter och räknar på dagarna :)



Ha det gott och lycka till med studierna!

2009-02-18 @ 13:55:42
URL: http://fager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0