Dagarna som varit

Hej hej!

Helg igen och imorgon är det tredje advent och lucia. Det är ju helknasigt vad fort tiden går, och inte minst december. Man hinner bara blinka så är julen här. Mysigt med jul, jag längtaaar! Idag blev det lite julklappsshopping på stan med mamma och Elin. Jag är klar med det mesta, men som vanligt är det lika svårt att hitta något bra till brorsorna.

Arbetsveckan har gått fort, plötsligt blev det fredag och dags för julbord med banken. Vi var på Gränsö slott och det blev en riktigt mysig kväll. Det fanns hur mycket mat som helst så det var inget som saknades på det julbordet inte. Man blev mätt bara av att titta på alla sorters skinka, korvar och allt annat som fanns att fylla tallrikarna med.

I torsdags kväll tog jag svinis-sprutan. Jag var lite orolig att jag skulle bli dålig av den så jag var glad när jag vaknade på fredagsmorgonen och mådde bra. Dock tog det inte många timmar innan jag började frysa, få ont i kroppen och känna mig allmänt hängig. Resen av dagen pendlade jag mellan att frysa (som när man ha feber) och bli kokhet. Jag stannade hur som helst kvar på jobbet, men när jag kom hem blev det sängen och en timmes vila påpälsad med både filt, en varm kofta och ullsockar. Faktiskt så hjälpte det och jag kände mig betydligt bättre när det var dags att åka till banken för att dricka ett glas vin innan julbordet på slottet.

Nu blir det lördagsmys med familjen. Det är inte många gånger jag har varit hemma i viken under helgerna den här hösten så det ska bli mysigt att få umgås med dem. Dock saknar jag Jonas som är hemma i Linköping...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0