Vi är igång igen

Hej hej!

Solen lyser (not) med sin frånvaro så idag har det blivit allt annat än bad och sol för vår del. Jonas är också ledig så vi drog igång med ett litet projekt som faktiskt är rätt så behövligt. Vi bestämde oss för att måla om i sovrummet eftersom det dels är så himla tråkigt just nu, dels måste vi ändå göra det eftersom en viss katt här i huset har varit på tapeterna. Det är i princip bara två väggar att måla eftersom en vägg är full av garderober och en annan av fönster och balkongdörr, alltså återstår två. Det blir lätt som en plätt! På förmiddagen var vi ute i Tornby där vi handlade lite behövligheter. På Coop Bygg kunde man köpa färg i den nyans man önskade, man angav den kulör man ville ha och sedan blandade de till den på momangen. Smidigt värre. Det var dessutom billigt; 129 kronor för tre liter färg.

Jonas har spacklat, slipat och maskerat. Nu återstår målningen som vi ska sätta igång med alldeles strax. Jag ska bara vänta på mitt bröd som gräddas i ugnen för tällfället. Jo visst, jag är igång i köket igen, jag har till och med förkläde på mig. Om det blir ett smarrigt bröd kan jag lägga ut receptet till er sen. Det doftar i alla fall underbart här i lägenheten så jag skulle bli förvånad om det är annat än gott. Ikväll blir det dessutom sushi så min mage ska inte klaga den.

Later!

Kommentarer
Postat av: maritha

Vad du bakar och vad roligt att ni fixar sovrummet. Jag har lagat mat idag inför morgondagen när vi ska ha besök och städat. Sitter just nu och tittar på friidrott och tar en öl. Hälsa , kram maritha

2009-08-21 @ 21:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0