Foccacia

Foccaciabröd var det jag bakade idag. Det är ett väldigt gott, lättgjort och matigt bröd som passar till t.ex. sallad, soppa eller på buffébordet. Det blev mer än godkänt så jag tänkte dela med mig av det goda receptet:


Gör såhär: Smula ner jästen i en degbunke, häll på vatten (37°) och rör tills jästen löst sig. Tillsätt olja, salt och mjöl blandat med bakpulver och rör tills degen är blank och smidig (den ska vara lite kladdig). Blanda i hackade tomater och basilika så att de fördelas jämnt i hela degen. Låt jäsa under handduk 30 min.

Stjälp upp degen på bakplåtspappersklädd plåt (20X30 cm). Tryck ut degen över plåten med mjölade fingrar. Jäs under handduk 30 min. Sätt ugnen på 225°. Grädda brödet mitt i ugnen ca 15 min. Blanda olivolja, vitlök och basilika. Pensla blandningen över det nygräddade brödet, strö över flingsalt och servera.


Låt smaka!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Okej :) Har du kollat på just denna skinnjackan på Cubus? För denna kommer ju från H&M, tror nog inte den säljs på Cubus, eller? Ja bilderna stämmer inte alltid överrens med hur den ser ut i verkligheten.



Ögat är mycket bättre tack :)

2009-08-22 @ 10:02:14
URL: http://nathaliesmode.blogg.se/
Postat av: Ewezi

Sv: Ja det är de nog :D allt bra?

2009-08-22 @ 11:36:54
URL: http://ewezi.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Aha, nu förstår jag :)

Nä den finns nog inte ute i butik än. Jag har inte sett den iaf.

2009-08-22 @ 12:13:13
URL: http://nathaliesmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0