Snart börjar allvaret

Hej mina kära läsare!

Nu har jag hållit mig borta från bloggen i några dagar, inte med avsikt, utan snarare i brist på tid. Nu befinner jag mig i lilla Västervik igen, där jag faktiskt ska tillbringa den största delen av min tid under det närmaste året. Jonas åkte tillbaka till Linköping igår, medan det var jag som fick stå och vinka av honom. Det var lite jobbigt och det kom några tårar på kinden, det ska jag inte sticka under stolen med. Men samtidigt tror jag det kan bli rätt så bra det här. Jag kommer ju sakna honom galet mycket i veckorna och sedan när vi väl ses i helgen kommer det att bli så bra och mysigt så! Jag längtar redan till helgen liksom! Det ska ändå bli skönt att börja jobba imorgon, komma in i något som kan liknas vid vardagsrutiner och hålla sig sysselsatt. Det är ju som bekant himla skönt att vara ledig, men däremot inte att vara den enda personen som är ledig. Semester och ledighet bör tillbringas i goda vänners lag som det heter.



Helgen har varit full med trevligheter. I lördags firade vi Jonas mamma som har fyllt år. Hela syskonskaran Thellman med respektive var samlade. Det blev mat, tårta, musik, drinkar och avslutande dans på Palladium. För en gångs skulle var det bra dansmusik så det var riktigt skoj att skaka om de lurviga. Dock kastade Jonas och jag in handduken runt halt-två-tiden då livebandet satte igång. Det är ju skönt att inte komma i säng alltför sent ibland.

Igår blev det fika hos mormor då hennes vännina från Finland var på besök. Jag har känt henne så länge jag kan minnas och det är alltid lika härligt att träffa henne. Under dagen blev det även ett besök på Tjustgården där både morfar och farfar bor. Sedan hängde jag med Jonas ett tag innan han och kissen skulle bege sig till Linköping. Det var min helg det.

Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0