Semester

Egentligen skulle jag ha gått i skolan den här veckan, med start i måndags, men eftersom det blir jobb i höst är jag ledig fram tills det drar igång den 1:a september. Det är verkligen hur skönt som helst att bara dra omkring, ta hand om sig själv, pojken, kissen och huset och göra precis vad man känner för om dagarna.

Jag har ju fullständigt glömt bort att berätta för er vad jag har haft för mig på min "semester". I måndags, när jag var relativt nyanländ till Linköping och lägenheten, fick jag ett ordentligt städryck. Jag gjorde nästan allt man kan göra i städväg, allt utom fönsterputsning tror jag (det tar jag tag i nästa vecka då behovet av det faktiskt är rätt så stort). Jag gillar att ha rent omkring mig och nu hade jag all tid i världen att göra det ordentligt. Sedan åkte vi och gjorde lite ärenden och handlade. Storstädning och handlande går ju lite hand i hand liksom. På kvällskvisten blev det filmmys. Vi såg på Nyckeln till Frihet och smaskade på chips och grönsaker med dipp.

Igår var jag på besök hos faster Zandra i Norrköping. Vi åkte först till Söderköping och Smultronstället där vi åt glass i mängder (jag blev äckligt mätt efter den där megastora glassuppläggningen) och strosade runt lite. Sedan åkte vi ut till Marby och tog en titt på deras mysiga sommarställe. Kvällen blev lugn med slötittande framför tv:n, kortspel och lite läsning.



Idag har jag shoppat loss ordentligt, en välbehövlig påfyllning av höstgarderoben blev det. Jag är helnöjd! Imorgon tänkte jag visa upp mina nya inköp för nu är det dags att sussa.

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0