Picknick i parken

Hej!

Vi är visst redan inne på tisdag kväll den här veckan, gudars vad tiden rullar på! Idag vet jag inte riktigt vad jag har sysslat med... vart har dagen försvunnit egentligen? Det har blivit en del styr med papper och annat som måste fixas, promenad med kissen ute i solskenet, picknick och målning. I förrgår hittade jag nämligen en "stege" i förrådet (tror den har suttit i städskåpet). Jag kom på att den skulle vara perfekt som en såkallad klädstege som jag faktiskt har letat efter, alternativt har tänkt snickra ihop någon gång i framtiden. Helt ovetande om det hade jag alltså en stående uppe i förrådet, så självklart (rutinerad som jag nu är) tog jag fram färgen och satte igång med målningen. Idag blev den färdig och den blev perfekt i sovrummet! Den har samma blåa färg som den nymålade fondväggen så det blir en snygg inredningsdetalj. Jag ska ta lite foton på det "nya" rummet imorgon så får ni se resultatet.

På eftermiddagen gjorde Jonas och jag pastasallad med kyckling och sås med färskost och soltorkade tomater, satte oss i bilen och åkte iväg på picknick. Ibland kan det vara trevligt att se en annan sida av Linköping än Ryd. Vi åkte till Tinnerbäcken i Berga där vi satte oss i parken och åt vår matsäck. Jag älskar verkligen att picknicka, trots att det var lite kyligt i luften idag. Och att inte tala om pastasalladen, den är definitivt min nya favorit!



Nu ska jag ta en titt på kvällens tv-utbud, sen börjar det närma sig nattedags.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0