Kräftis och kalas

Hej hej!

Idag fyller lillebrorsan 19 år, grattis till honom! I eftermiddag blir det kalas med hela stora släkten, trevligt.

Som ni kanske uppmärksammat har jag inte bloggat på ett par dagar, vilket beror på att vi åkte till stugan i fredags kväll. Där hade vi kräftskiva med släkten. Det var kräftor, räkor, västerbottenostpaj, bröd, ost, sallad och mycket mer. Hur gott som helst! På lördagen blev det en tidig morgonpromenad med mamma då vi plockade kantareller, åt frukost och badade. Det hör liksom till morgonarna ute vid stugan att gå den där rundan och det är så himla mysigt! Vi åkte hem från stugan runt fyra-tiden. Lördagskvällen spenderades sedan hos Matilda och John tillsammans med dem två och Micha. Jag hoppas på många sådana kvällar i höst då jag ju också kommer att bo i Västervik. Det är himla tur att jag har mina flickor kvar här i viken!

Ikväll, efter kalaset, åker jag till Linköping för att tillbringa mina lediga veckor med Jonas i vår gemensamma lya. Jag stannar där i nästan två veckor så nu är det nog bäst att jag sätter igång med att packa väskan!



Årets första kräftis i fredags

Kram och hoppas ni får en fin söndag!



Ps. Dessvärre har vi inte något Internet uppe i Linköping än (vi har bytt abonnemang), men jag hoppas på att det nya kommer i veckan så jag kan uppdatera bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0